Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede karara varılan gaye ve niyetleri kazanmak için müdür vasıtasıyla tasarlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, malumat, parasal ve mali v.b) yakışır olaraktan idare edilmesinde idareciye muavin olan insandır.
Misyonlar
Ofisin en rasyonel şekilde çalışmasını karşılamak üzere, - Büro yönetimi işlemlerini sürdürür,- gelen giden belge ile dosyalama süreçlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin ifa edilmesi, ulaşan makale ve imajların idareciye ulaştırılması, randevuların belirlenmesi, misafirlerin karşılanması görevlerini yapar,- Müdür için gereken evrakları hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin teçhizatların onarımı, bakımını sağlar ve en etken şekilde istifade edilmesini karşılar.
Kullanılan ALET Ve Malzemeler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (mumtazam ve akışkan 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş saatleri genellikle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları çalışma yapabilirler. iş çevresi malumat, belge ve insan ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla irtibatta bulunurlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunu olanların mesele bölümü bihayli enli olup, kamu-has sektöre ait hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha aşırı hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş beşer eforuna duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
Meslek Öğretiminin VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve eğitim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi haberleşme, Örgütsel Hareket, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları ticarethanede yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belirlenmiş 1 ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. has sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA TEFERRUATLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR
- alakalı Öğrenim Kurumları,- Türkiye iş Kuruluşu Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye mesele Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder