Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri kazanmak için vekil vasıtasıyla ayarlanmış, düzenlenmiş menşelerin (insan, malumat, parasal ve mali v.b) yaraşır olaraktan yönetilmesinde idareciye yaver olan şahıstır.
GÖREVLER
Ofisin en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere, - Büro yönetimi işlemlerini devam ettirir,- gelen giden belge ile dosyalama işlemlerini devam ettirir,- Telefon konuşmalarının uygulanması, ulaşan yazı ve fotoğrafların müdüre ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması faliyetlerini yapar,- Yönetici için gerekli belgeleri ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin araç gereçlerin onarımı, onarımını gerçekleştirir ve en rasyonel tarzda faydalanılmasını temin eder.
Kullanılan ALET Ve Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve hareketli 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri genelde düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere yada hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla irtibatta vardırlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların mesele bölümü oldukça enli olup, kamu-özel sektöre ilişik pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha çok aşırı hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan kuvvetine duyulan gereksinimi artırmaktadır.
MESLEK Öğretiminin VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kısmı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Eğitim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve eğitim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teorileri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Umimi iletişim, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-has Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları ticarethanede yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belirlenmiş bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. has sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre genelde asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. Vekil konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA FAZLA AYRINTILI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- ilgili Öğrenim Kurumları,- Türkiye mesele Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçinde Meslek Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye maslahat Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder