ÖĞRENME SÜRECİ 2
Eğitici veletlere örnek olaraktan ;başparmağını makasın 1 gözüne diğer parmağını da diğer gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini yerine getirir. Sonra çocuklara makasları yayarak aynı manevraları yapmalarını karşılar.
Öğretmen ya bir kartpostalı ya da daire usulünü çocuğun gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan nasıl taraflar edineceğini gösterir. Bu mesafede birçok mukayesede ifa edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin yükselmemesine gayret edilmelidir.
KAVRAMA AŞAMASI dört
Bu aşamadaki arzumuz şeritlerden ufak parçalar kesebilmektir. Bundan dolayı 1 elle makası açın, öteki el ile de kesilmeye yaklaşan sahada kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kesin. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
ÖĞRENME SÜRECİ 5
GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen maksata uygun iş sayfasını ayarlar. iş sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk 1 kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa numune olarak yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada önemli olan eksiksiz çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
KAVRAMA AŞAMASI altı
MAKSAT: Düz bir hat yukarısından yüksek şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 yada 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların eksiksiz ortasına kalınca 1 çizgi çizer ve uygun yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve kusursuz kapatmadan çizgi üzerinde sonlarına ulaşana kadar kes.
KAVRAMA AŞAMASI 7
GAYE: Dik dörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın orta tarafına bir dik dörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok ehemmiyet verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme süreci kıyıya gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonlarına dek yapılır.
KAVRAMA SÜRECİ 8
MAKSAT: Eğik hat yukarısından kesme: Bu iş için üzerinde eğik çizgilerin var olduğu rastgele 1 kartpostal ya da üzerinde eğik çizgilerin bulunduğu 1 iş sayfası faydalanılabilir veya aşağıdaki resimden 1 çıktı alın. evlatlara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu evrede makas değil, kesilecek hat yassı olaraktan makasın ilerisinde tutulur. Önce dış çizgiler,sonra eğik çizgiler biçilir.
KAVRAMA SÜRECİ 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu çalışma için öğretmen vaktiyle 1 örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. önce dikdörtgen biçilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme usulüne başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ on
GAYE:Köşe kesme: Bu sebeple evlatlara dört köşe,dikdörtgen vb. köşeli şekiller vaktiyle çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri hat yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne düz olarak gelene dek çevrilir ve 1 sonraki kenera dek kesilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt alanına makası çevirirler)
ÖĞRENME SÜRECİ 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir iş yapabilir böylece süreç bitiminde meydana 1 malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kenera dek kesilebilir,peşinden kağıt yatay çizgi makasın önüne varana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu mesafede kesmeye hangi taraftan başlanıldığı ehemmiyetli değil. mühim olan çizgilerin düz biçimde makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder