Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede belirlenen gaye ve niyetleri yapmak için müdür yoluyla tasarlanmış, koordine edilmiş kaynakların (beşer, malumat, parasal ve maddi v.b) mütenasip olaraktan idare edilmesinde idareciye muavin olan bireydir.
GÖREVLER
Ofisin en rasyonel tarzda çalışmasını temin etmek üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini devam ettirir,- gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon müzakerelerinin yapılması, gelen makale ve fotoğrafların idareciye aktarılması, buluşmaların yapılması, ziyaretçilerin karşılanması görevlerini yapar,- Vekil için lüzumlu evrakları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ilişik teçhizatların onarımı, onarımını yaptırır ve en rasyonel şekilde yararlanılmasını sağlar.
Kullanılan ALET VE Gereçler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (olağan ve akışkan 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- kişileri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş vakitleri umimiyetle düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. Çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla haberleşmede vardırlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi diplomalı olanların mesele alanı bihayli enli olup, kamu-özel sektöre ilişkin bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha çok fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
Meslek EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mekanlar
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Kadın Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN SÜRESİ VE İÇİNDEKİLER
Eğitim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğrenim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel iletişim, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-has Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) firmada yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden muhakkak bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. has sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran genelde asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme malumat ve becerisi gibi hususiyetleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA ÇOK DETAYLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- alakadar Öğretim Kurumları,- Türkiye mesele Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi var olan Türkiye iş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder