ÖĞRENME AŞAMASI 2
Hoca evlatlara numune olarak ;başparmağını makasın 1 gözüne diğer parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini yapar. Sonradan veletlere makasları paylaştırarak benzer hareketleri gerçekleştirmelerini sağlar.
Öğretmen ya 1 kartpostalı yahut daire tarzını çocuğun önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl kısımlar sağlayacağını teşhir eder. Bu arada bi hayli benzetmede ifa edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu işlemde küçük çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin yükselmemesine önem verilmelidir.
ÖĞRENME SÜRECİ 4
Bu aşamadaki niyetimiz şeritlerden ufak taraflar kesebilmektir. Bunun için bir elle makası açın, başka el ile de kesilmeye yakın çevrede kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kesin. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 5
GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye mütenasip çalışma sayfasını hazır eder. çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk 1 kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa örnek olaraktan yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada mühim olan tam çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
ÖĞRENME SÜRECİ 6
GAYE: Yassı bir hat yukarısından uzun şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların tam orta kısmına kalınca 1 hat çizer ve mütenasip yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan çizgi üzerinde bitimine gelene dek kes.
ÖĞRENME SÜRECİ yedi
MAKSAT: Dik dörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın orta tarafına bir dik dörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme aşaması kenera gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonlarına dek yapılır.
ÖĞRENME AŞAMASI 8
AMAÇ: Eğik hat üstünden kesme: Bu iş için üzerinde eğik çizgilerin olduğu herhangi bir kartpostal veya üzerinde eğik çizgilerin olduğu bir çalışma sayfası istifade edilebilir yada aşağıdaki resimden 1 çıktı alın. veletlere bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de denilebilir. Bu aşamada makas değil, kesilecek hat düz olaraktan makasın ilerisinde tutulur. Önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler biçilir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 9
MAKSAT: Dış çizgiden içeriye doğru kesebilme: bu çalışma için öğretmen önceden 1 örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. Önce dikdörtgen kesilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme yöntemine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes diyebilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
ÖĞRENME SÜRECİ on
AMAÇ:Köşe kesme: Bu sebeple evlatlara kare,dikdörtgen vebenzeri. köşeli şekiller evvelden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri hat yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olarak varana kadar çevrilir ve bir sonraki köşeye kadar kesilir (Çocuklar genellikle kağıt alanına makası çevirirler)
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 9
AMAÇ: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. bir iş yapma olanağı yakalayabilir böylelikle süreç sonunda ortaya 1 eser çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kıyıya dek kesilebilir,arkasından kağıt yassı hat makasın önüne varana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne gibi taraftan başlanıldığı önemli değil. Önemli olan çizgilerin yassı tarzda makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder