Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME
İşletmede kararlaştırılan maksat ve amaçları başarmak için müdür tarafından organize edilmiş, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve parasal v.b) mütenasip olaraktan yönlendirilmesinde müdüre yaver olan kimsedir.
Misyonlar
Büronun en etkili şekilde çalışmasını temin etmek üzere, - Büro yönetimi işlemlerini devam ettirir,- gelen giden belge ile dosyalama aşamalarını yürütür,- Telefon görüşmelerinin gerçekleştirilmesi, ulaşan makale ve görüntülerin idareciye iletilmesi, buluşmaların düzenlenmesi, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,- Müdür için lüzumlu evrakları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişik teçhizatların onarımı, bakımını gerçekleştirir ve en üretken tarzda faydalanılmasını temin eder.
Faydalanılan ALET Ve MALZEMELER
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş zamanları ekseriyetle düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları çalışma yapabilirler. iş ortamı malumat, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla irtibatta bulunurlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunu olanların mesele sahayı olabildiğince geniş olup, kamu-has sektöre ilişkin bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının artan bir şekilde daha fazla aşırı hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
Meslek Eğitiminin VERİLDİĞİ Mevkiler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Bayan Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN ZAMANI VE İÇİNDEKİLER
Eğitim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğrenim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Farklı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Genel haberleşme, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Yöntemler ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları firmada yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden muhakkak bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. özel sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine göre çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- alakadar Öğrenim Kurumları,- Türkiye İş Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Bünyesinde İş Danışma Merkezi bulunan Türkiye mesele Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder